יום ראשון, 25 בנובמבר 2012

דלקת


בס"ד

דלקת זו מלחמה שהגוף עורך כנגד גוף זר שחדר פנימה או כנגד התעוותות גיד שריר או חלק מאבר כל שהו ואז מופיע כגוף זר. הופעת הדלקת מראה על עצמה בגוף. היא חיובית מראה שלגוף יש לו יכולת להאבק נגד זהומים ותופעות שליליות אחרות.

הדלקת מאוד מסוכנת. כיוון שהיא יוצרת אש מלחמה  ויכולה להתפשט לסביבה ולכל נקודה חלשה. אז תופיע הדלקת ללא זהום, כאשר היא הורסת ומזיקה למקומות בריאים.

לכן חשוב לזהות דלקת  עם המקור כדי לטפל בה בזריזות. אחרת היא עלולה להתפשט והסכנות מרובות.

למשל נזלת: זו דלקת בנחיריים של האף. למרות שכיחותה אינה תמימה. ההפך. נזלת לא מטופלת, נבלעת ברוק ופוגעת בכל אבר מזדמן.

שעול מראה על דלקת בראות ומסוכן כי פוגע בנשימה עיקר חיי האדם.

כל כאב בגוף כגון פרקים, גרון, כליות,  במערכת העיכול חלילה מצביע על דלקת מקומית שיכולה להפוך לדלקת רצינית עם תופעות לווי.

הסיבות לדלקת: חדירה חיצונית כמו קוץ. קור מוריד את יכולת התגובה הבריאה של הגוף שמצריכה 36 מעלות לפחות ומופיעה דלקת- אם בגרון, עיניים, גב, מתניים, אף, ראות ועוד.

תוצאות לווי של דלקת כמו נפיחות, חום, אודם וכו' אינם שליליים  אלא מראים על מאמצים בגוף לטפל בדלקת. המשימה שלנו לעודד ולתמוך על מנת שהגוף יצליח במלחמה.

תהיו מודעים שלפנינו מערכת חכמה עצומה שיודעת לטפל בזיהומים באופן מוחלט. לא צריך לפחד אלא לעודד.
נסיונות כמו קרח כדי להוריד את החום או הנפיחות, פוגעים במאמצים של הגוף לנצח במלחמה , כי הם משתקים אותו. עלינו לעזור לגוף לנצח ולא לבטל את מאמציו.

איך מטפלים?


הרעיון של חיסון נגד שפעת, או אנטיביוטיקה הוכיחו עצמם כחסרי תועלת מאחר והם מחלישים את המטופל עוד יותר ואז חולה באופן שכיח יותר.

קודם כל צריך להסיר את מקור הדלקת. אם זה חדירה חיצונית. עדיף להסיר את הקוץ מאשר לטפל בדלקת.  אם זה קור צריך להתחמם ולהיזהר מפריצות רוח, שנויי חום וקור פתאומיים, זיעה מתקררת פתאומית וכו'.

 אם זה שן מזוהמת, עדיף להסיר את השן מאשר לטפל בדלקת. כיוון שאבר מזוהם אומר שאינו יכול להמשיך לתפקד.

למשל קוצב לב מזוהם, יוצר דלקת עסיסית, אין טעם לטפל בדלקת, אלא פשוט לנתח ולהסיר את הקוצב.

אבל פצע מזוהם בגוף עצמו, אינך יכול להסירו ויש לטפל.

יש להפריד בין טיפול בפצע סגור או פתוח. הסכנה בפצע הפתוח גדולה יותר ואויר ומים רעים לו.

אלכוהול ויוד הוכיחו עצמם כאנטי דלקתיים.

יש צמחים המביאים רפואה לעולם ממש. דווקא כאשר משתמשים בהם שלמים, בעליהם וענפיהם ופרחיהם בדרך של חליטה, או תחליב, או tincture, או אחרי רתיחה.

המנגנון של כל חי כולל הצומח בנוי על בסיס של חלוף חומרים. לכן צריך להביא את החומר בצורתו הטבעית ולתת לגוף לעשות את מלאכת הפירוק כו'. רוצים להזדרז ולחסוך את עבודת הפירוק פגענו בגוף באופן אנוש ביותר, כי הסרנו ממנו אחת מתפקדיו הבסיסיים ומזה נובעות אחרכך אינסוף אי הבנות בינינו ובין גופנו בכל מנגנוניו החל ממערכת החיסון ועד מערכת העיכול, העצבים, הנשימה וכו'  

אחד מהדברים החשובים ביותר לבריאות גופנית ורוחנית כאחת הוא מתן כבוד למערכות הגופניות והרוחניות שלנו, הרי הם תוצאה של חכמה עילאית של בורא עולם ,שאנו יודעים רק פסיק ממנה בכל אלפי שנות התפתחות האדם .

מנגנון חלוף החומרים אין לו תחליף .ז.א איסור גמור לתת חומרים כימיים מוכנים לאדם לצורך כלשהו. התוצאה היא הפיכת המערכת לעצלה ואז היא מנצלת את כוחותיה לדברים אסורים, פרוש הדבר מפתחת מחלות קשות: למשל סרטן זו מחלת השפע. האדם מעניק לעצמו הרבה מעבר לצרכיו, וגם מעניק חומרים מוכנים שאינם מתפרקים .כמו שמן מבושל, סוכר לבן, קמח לבן ועוד חומרים לא עלינו.

אדם בריא צריך להיות מסוגל לפתור דלקת- כמו עם בריא צריך להיות מסוגל לנצח במלחמה

המשך יבוא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה