יום ראשון, 2 ביוני 2013

תפקוד תקין של מערכות האדם


 

ב"עה

 

תפקוד תקין של מערכות האדם

 

הרבה שנים שאלתי את השאלה: מדוע אנשים שונים הלוקים באותה מחלה מגיבים אחרת? בגלל אותה מחלה אחד הולך על ארבע ואחד מזכיר זאת דרך הגב. אחד סובל מנזלת וכולו אדום ומוטש ואחר מדי פעם מקנח

דרך הגב באחת המפות שמאבחנים בגוף האדם זו מפת  העניים. המפה הזו היא רוחנית. היא מראה לך הרבה את הצד הרוחני, אנרגטי של האישיות למרות המפה של כף הרגל שהיא ממש לפי האברים.  למשל לפעמים אדם שסובל מכליות למשל, לפעמים רואים זאת בגלגל העין ולפעמים לא. לפעמים אתה מבחין בעין רגישויות שאינך מוצא להם בטוי במפה אחרת.

החידוש של הרפואה הסינית היה שע"י טיפול במערכות הגשמיות של הגוף אתה יכול לטפל בעיות רוחניות, כיוון שכל איבר שולט ונשלט ברגש אחד. אדם רגזן סובל מהכבד. ע"י טפול בכבד ישפר את מידת הרוגז.

בחצי השניה של המאה העשרים הופיעו ברפואה הרגילה תופעות שלא ידעו להסביר וקראו להם "אלרגיות" . הם טענו שהמקור לאלרגיות רוחני-נפשי והפכו את כל הסובלים למשוגעים.

ברפואה הטבעית כל ה"אלרגיות" הללו הן תופעות של לקוי בכבד והטיפול הוא טיפול בכבד בכולם. יחד עם זאת שוב נשאלת  השאלה. למה אנשים שונים נותנים בטוי אחר לאותה בעיה?

היום אני רואה שהפתרון נמצא בשאלה עצמה:" אנשים שונים".

ז.א בהתאם לאישיות מתפתחת מחלה. יש אישיות המרשה זאת אישיות הדוחה אותה.

איך נגיע למצב שאשיות דוחה את המחלה.

האישיות שדוחה את המחלה היא בעלת משימות שלא נופלת בקלות. יש שני מנגנונים אוטומטיים במערכת  העצבים- צריך לחזק את הצד הסימפתטי לאנשים פרא סימפתטיים והפוך לסמפתטים.ז.א

אנשים בעלי מבנה נח, איטי, רגיש, נעים צריך לחזק את הצד הזריז, הדייקני, המתוחכם. והפוך לאנשים בעלי נטיה של זרזות, חפזון, או דייקנות יתר, הכפטיות, רצינות לחזק את הגישה האיטית יותר, הנוחה.

איך עושים זאת? בלתי אפשרי לשנות אופי. אומנם הגיל משנה. ככל שמתבגרים גוברת האיטיות. ככל שצעירים הזריזות גוברת.

יש מאכלים שמגבירים צד זה או זה.

אשיות איטית כדאי לאכול מאכלים חזקים בעלי חלבון או פחמימות. אישיות דחופה כדאי לעכל ירקות    יותר מאשר מזונות חלבוניים ופחממות.

אדם   צריך להשתדל להגיע לאיזון עצמי. לחזק את הצדדים החלשים. החשוב מכל לחיות על פי משימות ברורות וחשובות לעיניו

בשמחה

ארנה

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה