יום שני, 2 בספטמבר 2013

תשובה ומזגנים


ב"עה

תשובה ומזגנים

יישר כח! איזה חכמה , איזה טכנולוגיה! האדם החכם יודע להתגבר על כל תופעות הטבע! כל הטכנולוגיה היא חיובית עד לגבול שפוגעת בסדרי בראשית. ז.א כל חידוש טכני, מכני, או אלקטרוני, כל עוד בא לסיוע בחיי האדם ובעלי החיים ברוך! הרבה דוגמאות ברוך ה'! מהחשמל, ועד למציאת נפט וגז, כל חידושי התחבורה והאלקטרוניקה במחשבים וכו'.

האדם לומד  וחוקר את הטבע, שואל שאלה: איך אני מנצל זאת לטובתי?  ומפתח מכשיר או פטנט, או רעיון חדשני.

הגבול הוא כאשר משנים את המציאות ההורמונלית של צמח למטרה  כלכלית.  או משנים את מציאות ההורמונלית אצל בעלי חיים לרווחים כספיים. או שמרמים את הצבור ע"י פרסום לשם רווחים. או שמרמים את הצבור החולה וסובל גופנית  בתרופות למיניהם לשם  רווחים ולא בריאותו של הצבור.

השאלה על איזה עיקרון אנו עובדים בחברה? רווחה כלכלית מעל הכל, או יחס הוגן ואהבת הזולת מעל הכל.

כמובן שמדובר כאן על שאלות גדולות  העומדות בפני חברות כלכליות ענק שמנהלות את העולם, ללא מודעות של הצבור.

למשל חום וקור. האדם מחפש פתרונות כדי לא  לסבול מחום  וקור. יפה! אך מה קורה עם המזגנים? אתה חי ב22 מעלות כל עונות השנה. יפה מאוד! עתה שינית סדרי בראשית. כיוון שהעולם בנוי על מנת שתתקיימנה עונות שונות בכדור הארץ. ומקומות שונים בחום וקור שלהם, כמו כן בצמחיה שלהם ובעלי החיים ואפילו סוג האנשים מתאימים.

למה הצורך  במזגנים? בנ"י כשהלכו במדבר לא התלוננו על החום. שום אדם בעולם  כל עוד הוא מקומי ולא שינה את מקומו לא התלונן על החום. אלא כאשר התבלבלו האנשים והארצות, לא נח במקום החדש, כי לא רגילים לתנאים הללו. אז למזגן יש חשיבות. בקיצור אין צורך במזגן למקומיים. אלא לתיירים. שמוש במזגן מוכיח שאתה תייר.

 

מה קורה כשאתה מערבב ע"י הנסיעות את כל סוגי האנשים והמקומות והצמחיה ובעלי החיים מעבירים מכאן ושם, ומעתיקים.........מה קורה עם השוני מבראשית בעולם ובזמן? האדם המערבי איבד את חוש הזמן והמקום. הוא חי במציאות  "עשה בעצמך", בלי להתיחס למקום ולזמן- אין חורף וקיץ, אין סקנדינביה ואפריקה......הכל אותו דבר!

הסדר בעולם אינו מקרי, אלא ממלא תפקיד מהותי. ברגע שהאדם משנה את סדרי בראשית, העולם לא יאחר להתבלבל

 והאיזון היקר הקיים בטבע יאבד לא עלנו!

לכן יש להכניס מעל לרווחה הכלכלית באנושות את יראת שמיים   ולא לפגוע במידות המוסר והטבע.

קודם כל ברפואה- יש להחזיר את האחריות של האנשים על עצמם ולצמצם את תלות ברופאים. יש ללמד איך דואגים לבריאות תוך צמצום התאווה והיצר ועוד

אדם במקום שנולד וחי  צריך לברך ולשמוח ולא להתלונן ולחפש תנאי מזג אויר שונים.

וכן האדמה. הפרות וירקות שאותה אדמה מבורכת בהם יש לאכול ולברך ולא מה שמובא מחו"ל.

המציאות העירונית בשווקיה טובה כל עוד נשמר הקשר והזיקה לאדמה.  כאשר האדמה הופכת לנחלה של מעטים, או למקצוע ,החברה מפסידה את העיקר. כי אין תחליף לאדמה, לזמן ולמקום.למרות שתמצא אוכל בסופר, ויש חשמל להאיר את הלילה באור  חזק, ואתה יכול לבחור אפילו את מקום מגוריך לפי צרכיך או נוחיותך, הפסדת את העיקר.

למה?

העיקר הוא להיות קשור בעבותות איתנות לקדוש ברוך הוא. הוא אביך. הוא בא לידי בטוי בארבע יסודות עולם כדי להיות קשור אליו באופן חד משמעי. רוח, מים, עפר,אש.

בא אדם משנה לך את הרוח למזוהם ולממוזג. בא האדם מזהם את המים ואתה שותה מים מטוהרים או מים עם תוספות

בא האדם ומגדל פרות וירקות ללא צורך באדמה, אלא בכימיקלים . האדם יוצר אוכל תעשייתי.

באש טרם הצליחו לגעת אך משתדלים מאוד ליצור תא חי.

במציאות אנושית כזו כופרת בבריאת העולם, האדם מתבלבל  והולך שאולה

למה.? כי לא שאלו אותנו. מישהו הביא  אותנו לעולם לשם מטרה מסוימת לפרק זמן. אם האדם שולל את המציאות הפשוטה הזו ואינו מכיר בבוראו  אלא מתחרה בו= זה פרוש כפירה.

יוצא שתולדות המדע והטכנולוגיה הם כפירה בה' יתברך ויש לתת את הדעת בשמוש בהם.

 

המדע והטכנולוגיה הם פרי תרבותי שכפר בכנסיה באירופה במאה ה-17. יש בזה תוצאות חיוביות כל עוד שומרים על מידות הבריאה.

שיבה לטבע, למקורות החיים שבמעשה בראשית זו תשובה לה' אשר קודמת כל תשובה אחרת. כי התשובה הטבעית קודמת לרוחנית. (אורות התשובה- הרב קוק- פרק א)

שנה טובה

ארנה