יום שלישי, 31 בינואר 2012

נפש בריאה בגוף בריא

ב"ה
המדבר מזרחית מבית חגלה

סיסמה זו ידועה מיוון העתיקה

סיסמה זו ידועה מיוון העתיקה... אצלנו היא שונה טיפה: נפש בריאה בגוף בריא לעבודת ה' נאמנה שהרי ההבדל בין תרבות יוון לבין תרבות ישראל הוא היעד. בתרבות יוון הכול כשלעצמו ובישראל הכול למען ה' יתברך שמו.
המסר הגדול שיש לנו להעביר הוא על ההשפעות החד משמעותיות מן העולם הגשמי לרוחני. על ההפך כבר דיברו מתמיד. הקשר הפסיכוסומטי ידוע ומוכר גם ברפואה הרגילה. נעשה אפילו שימוש מופרז לרעה. על כל תופעה בריאותית לא ידועה, במקום לחפש או סתם לומר "לא יודע", אומרים לך "בעיה נפשית". ברפואה הרגילה את כל התופעות האלרגיות הפכו אותם לבעיות נפשיות.

אצלנו בגמרה יודעים שהעולם הגשמי הוא קודם ואותו צריך לקדש

מעשה הבריאה העצום של ה' יתברך הוא בבריאה הגשמית, בעולמות הגשמיים שהוא ברא. הגדולה שלו היא שלעולמות הגשמיים יש משמעות והבריאה הארצית אינה כשלעצמה. כאשר אנו דורכים על הארץ איננו דורכים על משהו בזוי, אלא זה הכלי הנושא את האלוקות- הדומם, האבנים, העפר, המים, האש והאוויר. 4 יסודות גשמיים של העולם אינם יסודות כימיים כשלעצמם, ( לפי אמונתו של האדם הלבן במדע), אלא אלה כלים הנושאים רוח אלוקית עושה מעשה בראשית מדי יום ביומו.

בחירתו של הקב"ה בעם ישראל, באה כדי לקדש את הארץ ממש

יותר מזה בחירתו של הקב"ה בעם ישראל, באה כדי לקדש את הארץ ממש. תפקידו של עם ישראל בשמירת המצוות הוא לחבר את האיש באופן מודע למציאות הארצית האלקית.

נחזור לגופנו...

נחזור לגופנו.היופי של הבריאה בכל הרבדים מתחבר עם בריאותו. אם זה בצמחים- כאשר רואים צמח בעל עלים יפים ונוף יפה מרגישים מה שלומו, זקיפות הענפים מעבירה מסרים על מצבו. בדומה בחיות, זקיפותם, צבעם, ערנות העיניים, זקיפות הראש מדברת על מצבם.
כך גם האדם. היופי של הקווים המעוגלים, יצבות הגוף והראש, וההליכה מספרת הרבה על האדם. לא!הרקדנית והמתעמל אינם הדוגמה שלנו. לא רק גוף אנחנו. העיקר זו נפשנו הקורנת דרך הגוף. אצל הצמחים והחיות שאין בהם נשמה מבחינים את הבריאות דרך הגוף. אצל האדם הנשמה היא העיקר, ולכן הגוף טפל לה. אך כמו שלומדים דרך הקבלה וגם ברפואה סינית לכל איבר יש משמעות, תפקיד ,רגשות. ברגע שהאיבר פגוע, חולה, סובל התכונות השליליות של האיבר משתלטות על האדם.
דוגמאות אופייניות: רגש כיס המרה הוא ההחלטיות. רב האנשים, מעלה מ-90 % סובלים מן המרה וכושר ההחלטה שלהם נפגם. הספק הוא מחלה תרבותית שמקורה בפגיעה מכיס המרה.
רגש הכליות הוא הטוהר. "מוסר כליות", אומרים ,תופעות של מרמה יכולות לנבוע מהשפעה תרבותית או מפגיעה בכליות. לכן ילדים הגדלים עם בעיות מולדת, או מתפתחים עם מחלות כרוניות כגון, נזלת, אוזניים, גרון, מעיים וכו' משפיעות על האופי של הילדים, עמוק ביותר. ההסתכלות של ההורים בתור "לא נורא, מאחר והוא מתפקד, הכול בסדר" מכשילה אותם בגדול. כיוון שאם "י ה" והילד יתקן את הבעיה הגשמית לא יוכל להיפתר בקלות מן הבעיה הרוחנית-נפשית. מתוך בורות האנשים רואים מגרעות באופי שלהם ואינם שמים לב שאלה נובעות מתוך מגרעות גופניות שיש לטפל בהם. מגרעות אלה אינם האופי שלהם אלא רק לקוי באיבר כלשהו. ילדים שנולדו עם ניתוח קיסרי או פגים סובלים כל חייהם מלקויים משמעותיים. חבל על הסבל הרוחני שנגרם, צריך לטפל בלקויים הללו באופן יסודי.

לאיברי הגוף יש גם צבעים...

לאיברי הגוף יש גם צבעים. צבעים שייכים גם לבריאות האדם. העדפה של צבע מסוים באופן בולט שייך לאופי הרוחני באותה מידה כמו לבריאות או לקוי האיברים. למשל ירוק הוא צבע הכבד. יש להרבות בירוק- מטיב לכבד. יש לי מאמר מפורט על הצבעים, הרגשות והאברים.
צריך להשתוקק לפשטות הבריאה ולהתרחק מן המותרות המיותרות כדי להתחבר אלוקה פשטות הבריאה היא בריאה ויפה ומועילה. אילו עולם האנושי הוא כאילו מועיל, כאילו יפה כאילו בריא- בקצור זה חקוי עלוב. עיבדו את ה' בשמחה מתוך בריאות ויופי.

בית חגלה על פני יריחו

חווה שהקמנו – פעילי יריחו- בזמנו, אחרי שרפת בית הכנסת שלום על ישראל. בסופו של דבר הילדים וחבריהם בנו את המקום במקום בהתחלה.
היום המקום מונה חמשה בתים השש טרם נגמר, מטעים של זיתים ורימונים, קצת בעלי חיים. מצפים להקים מרכז מבקרים סביב לרעיון של מקום כניסת בני ישראל לארץ, מתחת לעיני משה רבנו עם הרב ד,ר חגי בן ארצי. מצפים להקים בית מרפא כאן בצפון ים המלח, באדמת חוואר ומי עין חגלה. נבנה עוד בתים לאירוח. בית הקש הנוכחי הוא דוגמה כדי להתגבר על שנוי החום הגדולים במקום. החווה היא אקולוגית, ז.א שומרת על כללי התורה כדי לשמור על אדמה וצמחיה בריאים. בית המרפא אמור לתת שרותי הסעדה וטיפול בריאים לנופשים- מטופלים. מצפים לצירופם של עוד משפחות כדי להריץ רעיונות אלה.
החווה נמצאת 8 דקות מרחק ממצפה יריחו שהם אוהדים ומגבים אותנו. לצערי אין המועצה המקומית משתפת פעולה.

בית חגלה מוזכרת בספר יהושע...

בית חגלה מוזכרת בספר יהושע כעיר גבול בין בנימין ליהודה. ז.א. שהייתה מוקפת חומה. בית חגלה נמצאת באזור גלגל- השטח בין ירדן הדרומי ליריחו. זה המקום שבו התיישבו ב"י בכניסתם לארץ, במרחק של 7 ק"מ מיריחו, מקום ירוק, שופע מים.
ברוכים הבאים !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה